2014

Nu när det är ett par dagar kvar av 2014 tittar vi tillbaka på det som hänt. Det har varit ett händelserikt år visade det sig. Hela sex HD röntgen är gjorda i år med fem A och ett B! Det är Asta och Saul i A-kullen och resterande från B; Bertha, Billing, Bore aka Sigge och Beyla aka Milan. Hugo är omröntgad med C. Under utställningsåret har Hugo blivit svensk och finsk utställningschampion, Loppan excellent, UKK 2:a i Sundsvall och Billing excellent, JUNKK 1:a i Piteå. Två BPH är genomförda, Hugo och Loppan.

Vi får inte glömma summering av Tundras år, först ett deltagande i den finska rasspecialen i Rovaniemi med ett VG. I Överkalix ett excellent, ÖKK 1, CK och BIR. Efter det en god jaktsäsong. Ögonlysning med öga UA i december. Parning på julafton med Bratthögens Kejo. Inavelsgrad 0.0%. Nu hoppas vi på valpar!

En helgkurs i regi av rasklubben Dansk-svensk Gårdshund hanns också med.

diplomps

Mer HD resultat

Fick Astas HD resultat vilket var A, helt underbart. Nu ska Asta ställas ut för avelsgodkännande. Vi håller tummarna för fin kritik. Var själv med Saul och Tundra till veterinären. Saul är Astas bror, även han med HD A. Nu kollade vi patella som var ua och han är även fulltandad med saxbett. Tundra ögonlyste vi inför parning och allt var ok.

IMG_4215.JPG

Fotohjälp ….

Då var vi två stycken som hjälptes åt med bilder. Dottern fotograf och jag höll reda på att valparna inte skuttade över bordskanten. Alla var inte så pigga men en del gjorde ordentliga skutt. Men det blev många bra bilder som blir till fina minnen av B-kullen. BAuge1

 

Bauge

 

 

 

 

Bauge2Baldur4Baldur2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Baldur var lite trött …

 

 

 

 

Och han fortsätter gäspa…

 

 

Billing3

 

Söta Billing

 

 

Billing

 

 

 

Brage

 

 

 

 

 

Brage, lite tveksam…

Brage2

 

 

 

 

 

 

Bertha

 

 

 

 

Bertha tycker matte luras…

Bertha2

 

 

 

 

Bore4

 

 

 

 

Bore3

 

Bore <3

 

Milan

 

 

 

 

 

 

 

 

Beyla som ska heta Milan

Milan2

Fem veckor imorgon

och vi lyckades ta några bilder men det är inte helt enkelt då man inte har en assistent som hjälper till, så de inte trillar ner från bordet eller står lite still. Just idag har de sovit mycket och alla var inte så pigga på fotografering heller 🙂

Bauge2BrageBauge4bertha

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bertha

 

 

bertha2

 

 

Nej det här var inte kul!

Går min väg istället!

 

Beyla2

 

 

En trött liten Milan (Beyla)

 

 

 

Som hellre sover…zzzzzBeyla4

 

 

 

 

Billing

 

Billing, nä inte kul…

 

 

Billing2

 

 

 

 

Billingsv

 

 

okej då, jag kan sitta!

 

 

 

bore2

 

 

 

 

Bore, ville bara sitta!

 

Brage2

 

 

Men Brage, han knallar mest omkring….

 

 

 

Vem saknas?